Dod katrai dienai iespēju kļūt par tavas dzīves skaistāko dienu!

trešdiena, augusts 03, 2016

Par pienenēm...

.. jā,ir augusts, bet es te par pienenēm :)) Nu tas tāpēc, lai par tām nebūtu jāstāsta ap ziemassvētkiem :))))))

Jā, ir trešdiena, bet es te par krustiņiem :)) Un tas tāpēc, lai nebūtu vienas vienīgas manas redaktores slejas :))))))

Un tad nu pie lietas...
Es zinu, ka esmu apsolījusi parādīt arī savus procesus, tad nu šodien tā diena :))))

Procesā Riolis dizaina pienenes.  Darbiņu uzsāku pagājušā gada martā. Uzsākot man ļooti negribējās šūt uz auduma kas bija komplektā. Visādi domāju, lauzīju galvu, neko neizdomāju, un iesāku  uz komplekta auduma- 16 numura flax toņa aidas. Šuvu, nepatika, noliku darbu nost. Šogad aprīļa pirmajās dienās Elīna savā instagramā ielika bildi ar pirmajām pienenēm. Aāaaaa... jau pienenes... un man sagribējās savas pienenes.  Un tā es 5. aprīļa vakarā izvilku savas pienenes gaismā. Tik vien bija, kā savi 100 krustiņi izšūti.... bet varbūt bija, varbūt pat tik daudz ne.   Un tad nu man vairs nemaz negribējās domāt par audumu, es vienkārši šuvu.....


...un šuvu....


.. un tad apsolīju, ka būs bildes no procesa...
...un ir....
...mana dīvāna bedrīte, kur parasti sēžu un krustiņoju.. tā teikt- mana darba vietiņa  :)))))) ( nu labi,  vēl var teikt: darba lauks, kabinets, stūris utt. )




Tas ir tas,  kas man tur vienmēr stāv. Jā, man nav jānovācas vakaros, ne no viena adatas nav jāslēpj utt.  ( Zinu, zinu, tūlīt sāks viena daļa pie sevis purpučot, tev labi, tev nav mazu bērnu utt. ... nu tad ziniet, man tādi bija.. nu mazi bērni, bet nu ir izauguši, arī jūsējie izaugs, bet man nekad nav bijis nekas no bērniem jāslēpj. Ar rokdarbiem esmu nodarbojusies arī tad, kad meituces bija maziņas.... un kā vēl darbojos...  ) Nu jā, viss man tā kompakti un nekā lieka... bet tas ir līdz brīdim, kamēr man nav citu ideju galvā... bieži gadās ka otrā pusē stāv kaudzīte ar audumiem, komplektiem, diegu paletēm.. tā teikt- domāju uz priekšu...  Esmu centusies domāt tikai par vienu procesu, bet ne vienmēr sanāk.  Atzīšos,ka pienenēs iekritu līdz ausīm..ļoooooti patika process, baudīju katru krustiņu....

Tagad mazliet bildes ar to, kas un kā man tur organizēts :))))
Bija bilde, kādos kumšķīšos Riolis vilnas diegi bija komplektā, bet nu noklīdušas. Tāpēc pastāstīšu, ka viņi ir tādās mazās ficītēs, nekur neuztīti. Es tos cītīgi uztinu jeb pārtinu uz tā sauktajiem DMC kociņiem. Man tā ir ļooti ērti un patīkami. Parastajiem mulinē diegiem ir seši pavedieni, tad liekas, tur tas pārpalikums tinas un pinas, te viss ir viens diega pavediens, tāpēc liekas ļoti ērti un smuki. Glabāju kociņiem paredzētajā faila mapītē (arī DMC speciālā, paredzēta tieši šiem te kociņiem, piebildei: gan kociņi, gan mapītes ir nopērkami gan Kumodēs, gan Dominas un Origo tajos rokdarbu veikalos- nu aizmirsu veikala nosaukumu... kaut kāds Hobi bija. Zinu, ka kādam liksies, ko es te elementāras lietas stāstu, tad ziniet, kādam tas var noderēt..... arī es kad sāku, maz ko zināju. )


..mans papildaprīkojums :)))) maza metāla kārbiņa,kurā krājas diegu gali, pie kārbiņas ir magnētiņš un tur tad noparkojas gan adatiņas, gan diega vērējs adatā.... Jā, var iztikt bez vērēja, bet man patīk.


...tā mapīte salokas.. sanāk tā smuki un kompakti...


... man vienmēr būs blakus planšetīte uz kuras piestiprināta gatavā darba bilde.. nu parasti tas ir komplekta vāks, vai arī citreiz viss žurnāls... Nu skatoties ko šuju, bet tas ir vienmēr. Man patīk ik pa laikam uzmest aci un salīdzināt to kas top ar to kas bildē. Bieži atrodas kļūdas, jeb redzu atšķirības. Biežākais ir bekstičš, kas shēmā nav, tur ir, vai otrādi. Gadās ka shēmā nav kaut kas līdz galam iezīmēts, ir visādi. ( kļūdas pamanītas: Riolis adatu ķusī, Povela mājās....nu tas ir tas ko pirmajā mirklī atcerējos).


Šādi izskatās man procesa laikā..  uz auduma vienmēr, ar magnētiņiem, ir pieknibināta klāt shēma...pat tad, ja tas ir "palags" (bet man patīk lielas shēmas- dievinu:)))) ) , es to salocīšu mazā kvadrātiņā un pieknibināšu klāt.


Šķērītes vienmēr ir pa rokai, tad nu šai procesā šīs.  Vilnas diegiem ir ok.. nav nekādas smalkās. Arī adatiņai procesa laikā savs magnētiņš. Piebildīšu te arī to, ka es  audumu marķēju, ja ir aida, tad noteikti, jo tā ir ātrāk šūt. Zinu stāstus par marķieru neizmazgāšanos utt.. man ir gana liela pieredze, tāpēc es zinu ko drīkst un ko nedrīkst. Es ja arī fočēju procesu, marķieri ārā nemazgāju, fočēju godīgu procesu, bet zinu, ka parasti uz skaistām foto sesijām šo marķieri mazgā ārā, un tad vienkārši savelk par jaunu...  skaisto bilžu knifs :)))))) tāpēc neesmu šo bilžu piekritēja, sākumā instagramu skatījos purpinādama :))) apbārstītas, appušķotas izcakotas, ka tu nespēj ievērtēt un saprast paša darba- izšuvuma toņus, gammu... nē, nu ir pa labai bildei ar.. bet nu tās nav manā gaumē... Man patīk paša procesa laikā lai ir smukas lietas apkārt, smukas šķērītes, adatu ķusītis, diedziņi lai pa smuko....nu kaut kā tā.. bet ?!- lūdzu neapvainoties, jo mēs esam tik dažādi un tieši tas jau ir forši.... es atklāti pastāstu kas man patīk un kas ne.. kā daru es....


Shēmas es gandrīz vienmēr  pārkopēju, orģinālu saglabāju, a ja nu kas, lai vienmēr ir kur ieskatīties tīrā, skaistā shēmā. Procesa laikā shēmu krāsoju ciet ar marķieri. Jā, tas it kā paņem laiku, bet tai pat laikā, man ir skaidri redzams kur kas man izšūts. Šis ir mans variants. Kad kāds konkrēts laukums izšūts, viss aizkrāsots, es lieko shēmu nogriežu nost. Par shēmas saturētāju man kalpo magnēts, kas pirkts parastā  audumu bodē un paredzēts aizkariem- ļoti stipri un labi magnētiņi, jo bieži vien magnēti ir tādi ka lāgā neturas paši ne pie kā, bet te vēl papīrs jātur, tāpēc vajag kārtīgus.Adatiņām var būt ne tik stipri, bet man ir sen, sen ali ekspresā pirkti labi, kvalitatīvi magnētiņi (tikai trausli, jāuzmanās)


Ja man process tiek nolikts malā uz ilgāku laiku, vai jānovācas, es visu glabāju šāda veida zip mapītē. Man vispār šīs mapītes ir topā. Dažreiz tiek noskatīta shēma kādā žurnālā un tad nu es visu plānotajam darbiņam pamazām vācu vienā mapītē- audumiņu, diedziņus, izprintēju shēmu... nu viss lai ir kopā un tad atliks kādā brīdī tikai sākt... tā teikt, viss būs jau nokomplektēts....Jā... jā.. brilles ar neatņemama mana izšūšanas sastāvdaļa.. :))))


..nu tik tālu ir saziedējušas manas pienenes....


 ..un kā tur bija, kā ne.. gatavs...
sāku 5.aprīļa vakarā... un pabeidzu 16.aprīlī... skatos kalendārā un skaitu, ka esmu šo darbiņu rokās paņēmusi 8 dienas... es nerēķināju laiku, bet tikai pierakstīju, vai es tai dienā šuvu vai nešuvu....


 .. nu re..arī manām pienenēm apkārt ir citas pienenes... :)))) jā, es te tikko runāju par tām izcakotajām bildēm, bet es nezinu vai sapratāt manu domu pareizi.... ( tur procesa bildēs saliek visu ko apkārt, pat ķiršus uz auduma lai tik  ir skaisti.... nu da visu ko, ka reizēm var nojukt,kas tur bij šūts,kas ne... Nu jums ir kādu laiku jāpadzīvojas pa instagramu izšūšanas bildēm,lai saprastu par ko es te runāju... domāju, tad man būs vēl kāds kas piekritīs :))) )



Un tātad rezumē:
Izšūts no komplekta Riolis 807.
Diegi 11 toņi vilna/akrils
Izšūts krustiņos divi diegi, nedaudz pūkās bekstičš. 169 x 115 krustiņi.
Audums- 16 aida no komplekta.
Manas bildes izmērs 33 x 24 cm.


Nu tā man vēl viens šī gada mazdarbiņš atrādīts.


Varētu jau teikt, laižam uz pieneņu pļavu kūleņus mest... nu tā izsmejoties līdz dvēseles dziļumiem, nedomājot par to kas būs ar drēbēm... nu tā, kā kādreiz bērnībā..... bet!??? ir augusts.... bet tās pienenes ziedēja pavisam nesen ..  maijā....šī foto sesija notika gandrīz mēnesi pēc darbiņa pabeigšanas- 14. maijā...
Ja arī tev gribas savas pienenes gan augustā, gan ziemassvētkos,tad tās tiešām par lētām naudiņām var nopirkt tai pat veikalā kur es- Bobbin. Kā?- es jau rakstīju.... pavisam vienkārši...

Lai jauka arī Tev šī diena!

21 komentārs:

Anonīms teica...

Skaistas jau ir tās pienenes. Gribētos pašai kādreiz izšūt kādu Riolis darbiņu,liekas, ka ar tiem vilnas diedziņiem varētu būt patīkami šūt.
Šīs pienenes esmu redzējusi tuvumā izšūtas gan uz komplektā esošā auduma, gan uz tādu kā lašu krāsas auduma. Teikšu, ka labāk patika uz tā rozīgā auduma, vairāk izcēlās tās baltās pieneņpūkas un vispār darbiņš likās tāds košāks.
Laikam jau ne vienreiz vien esmu teikusi, ka man patīk lasīt rakstus ar procesiem, ne tikai skaisti nobildētu gala rezultātu. Saprotu arī Tevis teikto par tām Instagram bildēm, reizēm tiešām tur visa kā par daudz-pieliktas mežģīnes, pērlītes, ziedi un kas tik vēl nē, padarot grūtāk uztveramu pašu izšuvumu.
Evita

Unknown teica...

Skaists darbiņš, ļoti skaistas bildes un ieraksts :) Tu iedvesmo :)

Sančita teica...

Pievienojos Elīnai, Tu iedvesmo, tā vien gribas uzreiz ķerties pie adatas.Un tā kārtība...:)

Tekla teica...

Paldies! Mani vienmēr interesējuši darba procesi, kurus veic pieredzējušas izšuvējas! Ir ko salīdzināt, izvērtēt, aizgūt...Un! Sagribējās izšūt ar vilnas diegiem. Man ir pāris komplekti, bet jāpabeidz iesāktais darbs. (Manā praksē ir tikai viens sens izšuvums vilnas diegos "Ķirši", kuru pārveidoju par triptihu.)
Sandra! Patīkami lasīt Tavus procesa aprakstus un redzēt nesamākslotus atainojumus! Un gala bildes ir skaisti noformētas! Vienmēr eleganti piedomāts par fonu! Vienmēr! Paldies par patīkamajiem brīžiem, kurus izbaudu!

Sigita teica...

Ļoti skaists izšuvums!

Hela teica...

Pienenes burvīgas! Nezinu, uz kādu audumu gribēji nomainīt esošo, bet, manuprāt, galarezultātā pienenes ir ļoti piemērotas šim audumam.
Nesen esmu sev atklājusi tieši tādu diegu vērēju. Ļoti patīk. Pirms tam izmēģināju visādus (bieži neizmantoju, bet ir reizes, kad bez tā nekādīgi), beigās izrādījās, ka tas vienkāršākais ir tas labākais. :)
Pēdējā laikā kaut kā piefiksēju, ka izšuvējas parasti iedvesmai liek blakus titulbildi. Nekad neesmu to darījusi, bet ja visas par to runā, būs laikam man arī tā jādara. :)
Arī par zip mapītēm dzirdu arvien biežāk, laikam arī būs jāievieš savā lietu kārtībā.
Par marķiera mazgāšānu fotogrāfēšanai. Nopietni???! Tā dara? Es nedzīvojos pa instagramu, tāpēc šajā ziņā esmu neizglītota. :) Es saprotu, ka to dara beigās, bet procesa laikā! Man tas ir kas jauns un... bezjēdzīgs. Un ko darīt, ja samarķēts ar diegu? )))))
Pēdējās pieneņu bildes ir fantastiskas! Ļoti skaists darbiņš.

Adatina teica...

Šis raksts ir loti iedvesmojošs. Patīk, ka dalies ar to kā organizē izšūšanas procesu!
Man gan ir jautājums: tieši šobrīd šuju Riolis darbinu ar vilnas diegiem. Uz komplekta rakstīts, ka mazgāt nevar... Lai arī neesmu samarkējusi, tomēr esmu pieradusi savus darbinus mazgāt pēc izšūšanas. Tomēr kādi apkārt klejojoši putekli, utt.
Kā Tu mazgāji šo darbinu ar vilnas diegiem?

Inese teica...

skaistas pienenes - i pļavā, i izšūtās

Jana teica...

Es jau zināju, ka rezultāts būs kolosāls! Tās taču ir pienenes:)))
Hm... es arī nezināju, ka šikas fotosesijas dēļ mēdz darba vidū mazgāt ārā marķieri.
Un mani vienmēr izbrīna, kā nav bail darbam virsū likt ogas, sniegu... Lai sasauktos ar tematu (runa ir par darbiem, kurus neaizsargā stikls). Drīz vēl "iebāzīs tos līdz padusēm" jūrā, ja jau jūra izšūta:)))
Bet nu kā tu nākamajā rakstā norādīji.. katram galvā savi putni:)
Patika man šis raksts.. tādā omulīgā atmosfērā!

Iveta teica...

Burvīga pieneņu pļava (izšuvumā)!

Sandra teica...

Jā..mani pamocīja jautājums par auduma maiņu, esmu redzējusi visādus variantus, bet tā kā man doma vēl no šis sērijas izšūt pāris darbiņus, tad ir labi tā kā ir.....

Sandra teica...

.. paldies Elīna....

Sandra teica...

... man prieks, ka kādu iedvesmoju uz šūšanu....

Sandra teica...

Sigita.. paldies.. man arī pašai mazliet patīk :))))

Sandra teica...

Tekla... paldies par tavu komentāru.... es gan sevi tā īsteni neuzskatu par pieredzējušu izšuvēju, kaut šuju jau pailgi...
Nu man laikam procesos patīk tā pa tīro bildes.. bez cakām, riekstiem un citiem jaukumiem.... Reizēm jau iederas, bet man laikam vecums tāds, ka patīk "tīrība" bildēs...

Sandra teica...

Par to gatavo bildi, nu es tā daru kopš senseniem laikiem, jo šuvu no komplektiem, vienmēr gribējās redzēt kas sanāks.. tieši tā iemesla dēļ biju savas Dim orhidejas palidinājusi tālu prom un gribēju pat izmest, jo bilde nesaskanēja ar to kas top....
Zip mapes ieviesās, jo man ar kaut kā vajadzēja sevi izklaidēt kamēr meita pēta kancelejas jaukumus.. nu man viņa mazliet atkarīga no kancelejas precēm... viņai mīļākie veikali... Tā nopirku vienam, iepatikās, nopirku vēl pāris, tad skatos jūtūbē artā dara.. nu forši...
Jā.. par to ka marķieri izmazgā uz fotosesiju es ar biju šokēta.. nu neatceros vairs meitenes niku.. tur diskusija izvērtās plaša un izrādās, ka ne viena vien tā dara... atceros ka papētīju viņas profilu, nu protams rozā toņi visas safiltrētas bildes cacīgas.... nu tā dažiem vienkārši vajaga :))) nu tas nozīmē ka cilvēkam trūkst uzmanības, viņš ir ar mieru bezjēdzīgi tērēt laiku- mazgāt, gludināt, atkal marķēt, lai tikai viņu paslavētu par skaistām bildēm...

Sandra teica...

Essavus darbiņus kas šūti ar vilnas diegiem mazgāju.. viegli siltā ziepjūdenī... Vispirms gan marķieri izņemu- istabas temperatūras ūdenī vai mazliet vēsākā, bet tīrā ūdenī paturu 10-15 minūtes.. ne karstā ne ledus aukstā nedrīkst...

Sandra teica...

Inese..paldies.. man tagad pienenes ziedēs visu laiku...

Sandra teica...

.. nu sniegs jau štrunts... man tās ogas biedē, jo tās tak neprognozējas.... nevaru iedomāties likt ķiršus uz izšuvuma :)))

Sandra teica...

Paldies Iveta... Jā.. tieši tā.. man tagad pļava :))

Anonīms teica...

Paldies par iedvesmu.

LAIME MĪL KLUSUMU... LAIME IR TAGAD!!!

- paldies-