Dod katrai dienai iespēju kļūt par tavas dzīves skaistāko dienu!

svētdiena, maijs 22, 2011

...svētdiena un vasarai vārti vaļā ...


Jā.. jā.. tā ,man gribas teikt- vasarai vārti vaļā... kāpēc tā?!- tāpēc ka ar pirmo rabarberu ķīseli man sākas vasara :)) Nu tādas sajūtas man no bērnības... Nu jā, kādreiz , manā bērnībā, rabarberu ziemā nebij... tikai tad kad dārzā....  Savukārt ziemā no saldētavā noslēptajiem rabarberiem  parasti vāru biezo ķīseli... ar cieti, stērķeli, jebšu kartupeļu miltiem... (re cik daudzejādi var pateikt vienu vārdu) un to ēdam ar pienu ;)  bet tagad pirmo- tādu padzeramo... mmm ...  rabarberu ķīselis- mana vājība, jo ļooti garšo viss kur rabarberi, jebšu beriberi :))) tā kaut kā ir kāda no meitām kādreiz pateikusi un tad nu šad un tad tā tos saucam :)) oiii.. kad gaidīju Elīnu, tad tai pavasarī nabaga rabarberiem no zemes neļāvu lāga izlīst, kad jau grauzu nost :))) ļoti, ļooti tad man viņus kārojās....
 un tā šodien tika izvārīts rabarberu ķīselis.. vieglais padzēriens, jā, jā... ko kādreiz ēdnīcās par kompotu sauca :))
Un vel- no paša rītiņa, kamēr Luīze gulēja, tika maizes mašīnītē ielikts cepties keksiņš. Nu tie gan mums ir kļuvuši ģimenē ļooti iecienīti- gan mājās, gan ciemos braucot, gan Jānim reisā līdzi :)) Maizes krāsniņu lietoju jau kādu pusgadu.. maizi īpaši bieži necepam, jo nav to ēdaju tik daudz :)) bet keksus gan...
Un tā-
200gr margarīns vai sviests,
 3olas,
200gr cukurs,
 2,5 glāzes miltu,
 2,5tējkarotes cepamā pulvera
+ citrona miziņa vai citrona sula,
izmērcētas nosusinātas rozīnes,
dažreiz magones...
 Dažreiz cepšanās vidū pārkaisu ar krāsainajiem cukura graudiņiem. Dažreiz pielieku arī izmērcētas aprikozes, dažreiz riekstus, saulespuķu sēklas.. brīva vaļa improvizācijai :))
 Visu maizes krāsniņās traukā, uzslēdzam keksa programmu un viss notiek. Atzīšos, ka es neesmu daudz to recepšu izmēģinājusi, bet ģimenē šis tika atzīts par labāku, kā visi pirktie keksu maisījumi. Esmu mēģinājusi sviesta vietā likt eļļu( kā tas gatavajiem, nopērkamajiem keksu maisījumiem) , nav tas.. esmu palikusi pie cepšanai paredzētajiem margarīniem ;)
Ja tev ir tāda iespēja- maizes mašīna- izmēģini arī tu ;)




Tāda bija mums ar Luīzi pēcpusdiena dārzā- ar rabarberu dzērienu un keksiņu.

Izmēģini un lai labi garšo!

Nav komentāru:

LAIME MĪL KLUSUMU... LAIME IR TAGAD!!!

- paldies-