Dod katrai dienai iespēju kļūt par tavas dzīves skaistāko dienu!

ceturtdiena, septembris 23, 2010

Lakats uz kartona........

 Tā kā biju solījusi kaut kāda veida pamācību, tad nu cenšos kā nu varu solījumu izpildīt. Diemžēl veselības problēmu dēļ pagaidām uz lielā rāmja padarboties nevaru, tāpēc izdomāju uztaisīt foto pamācību lakata darināšanā uz kartona ;)

Nopirku kartonu biezāko un lielāko kāds nu te mums pieejams bodē.. diemžēl neko liels.. īsākā mala 70cm.
Nogriezu lieko nost lai man ir kvadrāts.. iegriezu tādas kā bārkstiņas gar trīs malām.. attālums man 7milimetri.. laikam jau labāk sazīmēt rūtis lielas, lai var vadīties vēlāk -lai kaut kur kaut kas neiet pa šķībo...
piebildīšu ka gar visām trim malām jābūt vienādam skaitam to iegriezumu.. nevar vienā būt 70 otrā 85.. .. man šoreiz sanāca 91 robiņš....

salasīju dziju.. nu kas nu ir.. un sāku piedomāt strīpas... es visu stiepju ar vienu diegu lai tomēr būtu pārskatāmāk un saprotamāk... mazam lakatam var arī ar vienu diegu, bet lielajiem, tomēr labāk ar diviem diegiem...
sāku lakatu no vidus.. lai uz abām malām man sanāk vienādi diegi- nu pēc krāsām un skaita rakstam....... jo izvēlējos taisīt rūtainu( ja jau pamācība, tad jau lai ir pa skaidro arī ar tām rūtīm), bet ja taisa vienkrāsainu, tad jau vienalga.. diegus uztinam - ne par ciešu, ne par vaļīgu.. tā normāli... ar jūtām :))
tā nu tinu no vidus, bet galos atstāju tādas kā cilpiņas, no kā veidot bārkstis, kā arī lai varētu to lakatu aust.. nu man te par īsu, jo negribējās šķiesties ar dziju :)) taisīju pa taupīgo :))
nu tik tālu esmu uztinusi diegus.. cenšos uztīt arī vienu bārkstainu diegu, jo as piedod tam lakatam efektu...
nu ir uztīts lakats.. no vidus uz abām malām vienādi pa krāsām lai veidotos vienāds rūtojums...

tagad izvēlējos tumšākā toņa diegu- divi pavedieni.. tādu nostiepju pa lakata diognāli.. tābūs lakata garākā mala.. mazliet piebakstu to diegu ar adatiņām, jo tam diegam tieksme tak savilkties šujot jeb aužot...

 
 kreisajā pusē pārgriežu tās diegu cilpiņas, kas veidojās uztinot diegus....
 ņemu diegu no augšējā kreisā stūra un veru adatā ... nu sāksies šūšana (saukšu to tā) ...
 
aptinu pavedienu ap to diognāles diegu- skatīties iekš foto, man jau liekas ka var saprast...svarīgi, lai te neveidotos nekādi mezgli.. jo tad tie beržot kaklu un arī lakatā neizskatoties diez ko glīti.. tātad!!- vienkārši aptinam kā bildē...
tālāk sākam šūt.. pirmajam pavedienam pa apakšu (obligāti!!!!!) .. pa apakšu jāšuj katru reizi sākot... un turpinam vienu pa augšu, vienu pa apakšu.. nu tādā kā zigzagā.. ceru ka var saprast ;)
 un tā katru pavedienu ņemam un šujam.. lēnām un pacietīgi... lejā katru pavedienu nostiprinam ieķeksējot iegriezumā..  tā koriģējas glītums... forma..
jūtu ka manam mazlakatam sāk zust forma :)) atsienu to diognāles diegu formas veidošanai.. jo kaut kāda tieksma visu pievilkt, pavilkt un tas lakatiņš sāk sarauties :))
 kaut precīzi to diognāles diegu noturēt pa vajadzīgo līniju man nesanāk, bet lakats pamazām top...( ja uz kartona taisa, tad to līniju var arī novilkt redzamu.. tā būtu vieglāk.. man nav novilkta...)
 
nu viss lakats sašūts...  jāķeras pie bārkstīm...
sāku no lejas labā stūra... ņemu to diognāles diegu.. (pievelku stingrāk ja vajag) un pirmo nošūto diegu... tad nākamo - jeb otro paceļu uz augšu un nolieku uz lakata.. ņemu trešo diegu un kopā ar diognāles un pirmo   sasienu kopā mezgliņā...  tālāk- ņemu to pacelto diegu- kā viens... nākošo-otro  atkal paceļu uz augšu.. un trešo ar pirmo sasienu mezgliņā.... bildē varbūt- ceru ka var saprast.. ( pēdējā mezgliņā) baltais ir kā pirmais, viens brūnais pacelts, otrs brūnais kā trešasis kopā ar balto mezgliņā...  tad ņemu brūno pacelto... nākošo paceļu vietā.. un sasienu kopā ar trešo kas man bildē ir bārkstainais.. oii.. ļoooti ceru ka kaut ko varēs saprast...  un tā visu no labās puses uz riņķi.. abām malām.. beigās to diognāles diegu atkal pakoriģējam, vai nav par garu.. un sasienam trīs diegus kopā....
 
bārkstis sasietas, pielīdzinam un nogriežam lieko... man bij ļooti īsas taupības nolūkos... tāpēc grūti gan tos mezgliņus sasiet gan pašūt uz leju....
nu ko.. tāds nu tapa mans mazlakatiņš... piebildīšu ka noņemot no kartona lakatiņš ieņem mazākus izmērus..  šis nu tiešām ir neliels... bet meita jau atzina ka viņai esot kā reiz laikā.. ne biezs, ne plāns, ne liels, ne mazs :))
šis bij variantsuz kartona manā improvizācijā.. jo es redzēju kā taisa uz koka rāmja, un pati ar uz koka rāmja taisīju savus lakatus..  atšķīrības lielas būtībā nav.. tikai uz rāmja taisot tos pavedienus aptin ap rāmi.. nu to atkal citās bildēs jāpaskatas ;)
Nu ko lai vel saka?? ja kas neskaidrs- jautā droši.. neesmu jau nekāds specss šai jomā, bet tik cik zinu, varu padalīties :))

piebilde-2011.gada martā
tā kā nu jau tik daudzas taisa lakatus pēc šīs pamācības, bet esmu palasījusi ka vietām  pukst ka lakats ir mazs, nekam nederīgs, tāpēc;
Atgādinājumam!!!!
- šis ir tikai paraugs.. normāla izmēra lakatus taisa uz lielākiem rāmjiem un ja vēlas liek diegus vairākās kārtās (ja grib biezāku lakatu). 
 .... ņemiet par labu kā nu mācēju, tā jums padalījos ar savām zināšanām.. ja kas neskaidrs, var jau uzjautāt arī e-pastā ( liizina@gmail.com) , kā to daudzas arī izdara..  par to būs man lielāks prieks, kā atrast kādā forumā  tēmu par to, ka te kaut ko ni tā kāda parādījusi :))  

 Un!?!-  man prieks par tiem Paldies, kas ir atrakstīti par šo manu nelielo pamācību. Teikšu kā ir, it kā jau nieks, bet tik ļooti sirdi silda un ir ļooti patīkami.
 
Nu pamēģini.. nepamēģināsi- nezināsi vai tev sanāk vai ne :))

19 comments:

Inese teica...

interesants veidojums - tik nezinu, vai uz ko tādu varētu saņemties :) izskatās dikti piņķerīgs pasākums
A kā pie lietošanas - nedeformējas un nejūk?

Sandra teica...

patiesībā jau tas nav audums.. protams ka var aizķerties un diegi vilkties.. protams ka var nopirkt pledu humaplīšos pa 2ls un miers.. bet man patīk ņemties :)) nu šis ir tāds paraudziņš- neliels lakatelis.. bet man tīkami ir lieli biezi lakati.. kuriem ir izgatavots speciāls koka rāmis.. bet tie taps kaut kad vēlāk...

Zkss teica...

:*
Skaidri, saprotami. Būs jāmēģina. Cik bieži liec diegus, ja ir pa divi? Man jau gribētos tādu biezāku, tobiš-stingrāku, lai neaizķeras, neizvelkas.

Sandra teica...

ja grib biezāku, tad vienkārši viena diega vietā liek divus..un stiepj tieši tajās pašaš iegriezuma vietās... mani pirmie lakati vispār bij ar 4 diegi, jo tas rāmis bij ar iegriezumiem ik pa 1cm.. tur pat ar divi sanāktu traki rets....

Laimdota V jeb LV (ir piekūni, ir kalkūni, bet paši labākie ir Virskūni) teica...

Paldies! Mums vienam bariņam izbrīnēto tvas raksts bija kā medus maize!

Sandra teica...

vairākos portālos pamanu ka pēc mana aprakstiņa top lakati... nu iemetiet šeit linkus kas jums sanāk ;) es priecāšos, un redzēšu ka kādam tā tiešām noder ;)

Lana teica...

Sandra, paldies, ļoti saprotami. Mēģināšu darināt.

Elīna teica...

Es te jau labu laiku paskatos uz tiem rāmju lakatiem un sāk pašai kāroties pamēģināt. Tieši tās ņemšanas dēļ:) Vēl tikai jānobriest:)
Bet pamācība šķiet gana saprotama. Paldies par tik izsmeļošu vizuālo materiālu!

Zaiga teica...

Superīgi! Tagad aušana uz kartona kļuvusi par manu hobiju! Paldies tev ja nebutu tevis TAD VISPAR NOKO ŠĀDU NEZINĀTU! Tiešām liels liels paldies par pamācību!

MuSa teica...

Paldies par burvīgo pamācību bildēs un skaidrojumos.

Anonīms teica...

Ļoti, ļoti liels paldies!!! Es kādu pusgadu meklēju kā šādu lakatu taisīt!

Sandra teica...

Man patiesi prieks, ka ne vien izstudē un taisa lakatu pēc šis pamācības, bet arī pasaka paldies.. ;)
Tā tas ir, ka tas mazais Paldies, ir tomēr vienīgais vērtējums par manu bez maz vai pus dienas darbu :)))

Lai Jums jauka diena!!

Rakstiet un rādiet kā top jūsu lakati ;) vai kas uz uztapis :)

Anonīms teica...

Liels paldies par ABC - ļoti saprotami un noderīgi. Savu pirmo lakatu tikko pabeidzu - ļoti jauks darinājums sanāca. Kaut arī tapa daudz ilgāk, nekā biju cerējusi, noteikti taisīšu vēl.

Raimonda

Anonīms teica...

Ļoti skaidra un saprotama pamācība.Liels paldies:-)))

Anonīms teica...

Lielas paldies jāsaka jau man sen bija,jo es pagājušā gada maijā vispirms pati izmēģināju lakatu uztaisīt.Un kad tas man izdevās, tad parādīju un pamācīju kā to darīt citām pagasta sievām un meitenēm.... Man draugiem.lv galerijā ir fotogrāfijas,varbūt var redzēt
http://www.draugiem.lv/gallery/?pid=132691078#?pid=132691078

Anonīms teica...

Paldies par jauku ideju, Esmu jau gados, bet noteikti mēģināšu šo lakatu uztaisīt. Man liels prieks ka ir tādi cilvēki, ka Tu. vēlreiz paldies.

Laila teica...

Man jau gadu stāv liels kartons nopirkts,bet kā netieku līdz tam,tā netieku lakatu sadūšoties taisīt..šaubījos par diegu aptīšanu ap diagonāli..tagad sķiet,ka sapratīšu labāk pēc foto .Paldies!

Anonīms teica...

Paldies, Sandra! Mani sajūsmina Jūsu vēlme savās prasmēs dalīties ar pasauli! Izlasīju, apskatīju pamācību un šķiet, ka visu sapratu. Atliek mēģināt darināt mazbēbītim sedziņu. Tekla

Unknown teica...

Paldies! Labs darbiņš ar nezūdošu vērtību. Tuvās bildes ļoti palīdz.

LAIME MĪL KLUSUMU... LAIME IR TAGAD!!!

- paldies-