Dod katrai dienai iespēju kļūt par tavas dzīves skaistāko dienu!

trešdiena, marts 13, 2013

5 graudu pārslu maize cepta maizes mašīnā.

Nu jau kādus pāris gadus ļooti svarīga manā virtuvē ir maizes mašīna jeb maizes krāsniņa. Nē, nē... tā nav, ka es nu katru dienu cepu maizīti. Būtu kas ēd,  varbūt ceptu ar, bet tā kā ikdienā un pārsvarā dzīvojam divatā ar Luīzi, tad nu nav jau kas to maizīti ēd. Nu  jau es saprotu, ka rodas jautājums, bet kāpēc tad man viņa ir svarīga, ja jau reti cepu :)))) Pirmkārt un galvenokārt- viņā regulāri tiek cepti keksi, kas nu jau ir lielā cieņā visur kur dodamies... bez keksa pat uz Rīgu nebraucam. Tad reizēm pat tiek cepti divi. Par keksa cepšanu jau ir rakstīts, bet varbūt arī kādreiz vēl, bet šoreiz par maizīti.
 Kādu dienu mūsu pirkumos uz laukiem ieripoja arī 5 graudu pārslu paka. Nu tā teikt- ātrākām brokastīm. Kad pirkumi bij izkrāmēti, Luīze pamanīja, ka uz pakas ir maizes recepte. Un viņa izdomāja, ka vajag. Kādā no iepirkumu reizēm meklējām 5 graudu pārslas, bet!!!- ha, paka bija it kā tāda pati, ko arī nopirkām, bet receptes nebija gan. Nu par to jau neies raudāt. Jo zinam, ka recepte laukos stāv uz plaukta.
 Tā nu kādu dienu es beidzot biju nolēmusi izmēģināt. Recepte no pakas vāka- ļooti vienkārša.





Maizītei nepieciešams:

1 glāze 5 graudu pārslas
2 ēdamkarotes kviešu kliju
450 gr kviešu miltu
1 paciņa sausā rauga- 14 grami
3 ēdamkarotes skāba krējuma
1 ēdamkarote sāls
1 ēdamkarote cukurs
350 ml ūdens.


Receptē nav minēts nekas par cepšanu iekš maizes krāsniņas, bet es domāju, ka nekādu dižo atšķirību tur nevar būt.


Sabēru visu iekšā, ieslēdzu programmu - graudu maizēm, kas manai mašinītei ir 4 stundu garumā. Un tas arī viss.... Māju pamazām pārņēma patīkama smarža... no rauga...


Nu šitā virināt nebij prātīga doma, bet nu ja gribas :))))) Pēc tam maizīte nedaudz sakritās, bet ne ka pati maize iekšā būtu saplakusi, tik tā virsiņa ar ieplaku sanāca. Piebildīšu tik to, ka ilgi gan maizīti iekš tā maizes spainīša nevajadzētu turēt, jo dziestot apakša paliek slapja.


  Kamēr izcepās maizīte bij jau vakars.. tāpēc bilde nu ir tāda kā ir. Jo!!- kurš nu gaidīs rītu. Maizīte ir ļoooti garšīga. Man garšo ar pesto.  Nu mums bez visām iecienītajā ir vēl graudu maizīte no pārslām. Šī ir ļooti lēta un laba recepte. Paldies autorei Mārai no Rīgas. 

 Atzīšos, ka es ļooti reti, pat jāsaka ka gandrīz nemaz nelasu recepšu blogus... :( kaut kā mani neuzrunā- diemžēl..  varbūt tur tādas tēmas jau sen ir izrunātas. Nu jā, ja gribas, var jau tās receptes izguglēt utt.. bet tas nav mans variants.. man tā nepatīk.. man patīk cits ceļš.. :))) Mani bieži nodarbina doma - kādas ir Jūsu attiecības ar maizes krāsniņām (ja tāda mājās ir). Vai ir savas iecienītākās receptes, cik bieži cepat?  Pastāsti ;)Priecāšos, ja man atbildēsi ;) 


Izbaudi šo dienu! 

Sandra

4 komentāri:

Unknown teica...

Mums arī mājās ir maizes mašīna, bet atzīšos godīgi, ka pēdējā laikā neko vairs necepu. Bet tā mums topā bija parastā baltmaize vai saldā franču maize. Man gribas izcept maizīti ar dabīgo ieraugu, bet vel neesmu saņēmusies to ieraugu uztaisīt:)

Sandra teica...

es vienreiz taisīju to dabīgo ieraugu, bet tai trešā dienā bij viesības, kaut kur noliku, vai kas tur bij un aizmirsu, atcerējos jau vēl pēc 2.. un tur vairs nekā prātīga nebija... nu tas bija pirms kādiem gadiem 2, bet ar to mans eksperiments beidzās :(

vispār es ļooti gribētu kaut kādu labu rupmaizītes recepti izmēģināt....

mēs vēl cepam ciabatas (maximā bija par kādiem 24 santīmiem tās miltu maisījuma paciņā), kurai pieberu visādu sēkliņu maisījumu Gemosā pirto)

MazaPaSaule teica...

Kopš mūsu mājās ir maizes mašīna (apmēram 1,5 gadus), veikalā maizi nepērkam. Cepu 1 vai 2 reizes nedēļā. Pārsvarā cepu parastu baltmaizi, retu reizi brioši (jo dikti trekna) un tad reizēm tiek izmēģinātas jaunas receptes. Vairs nevaru iedomāties dzīvi bez maizes mašīnas :).

Laila teica...

Arī es pa laikam izcepu maizes mašīnā,bet...gardāka vienalga mums ir malkas plīts cepeškrāsnī ceptā.Bet..maizes krāsniņā lieku,kad neatliek laika pievaktēt plīti.Mīklai pieberu noteikti dažādu sēklu maisījumus..citreiz saulespuķes,gadās arī ķirbju sēklas..un t.t.Labprāt tagad ar izceptu,tik raugs izbeidzies...sakārdināji uz maizīti:)

LAIME MĪL KLUSUMU... LAIME IR TAGAD!!!

- paldies-